Sabtu, 3 Oktober 2009

Jaulah sekitar Kaherah 01102009

Perjalanan bermula pada pukul 8pg..Sepatutnya ikut plan pkl 7, tp pakcik tremco (van awam utk disewa) tu xdatang2..tapi xpe..memandangkan pakcik tremco 2 memang dah dikenali dan sangat baik hati, jadi kami pun menunggu dengan penuh sabar.Lebih kurang pukul 8,tremco pun sampai. Dengan hati yang gembira, kami menaiki tremco tersebut.

Destinasi pertama kami ialah, el-haram atau dengan nama lainnya Giza..ala kawasan yang ada piramid tu. Sampai-sampai je kami pun memulakan pengembaraan. Perkara pertama yang dilakukan olehku ialah mengambil gambar2 menarik di luar kawasan piramid.

Then, lepas dah settle semua urusan tiket, kami pun masukla ke kawasan piramid tu. Kitorang ni xde keje lain melainkan bergambar. Dari satu pose ke pose lain..macam-macam rupe dan gaya ada. Bila nak panggil untuk meneruskan perjalanan, masing-masing lambat je gerak. Sebabnya xabis tangkap gambar yang diingini lagi.




Yang paling seronok sekali kat piramid ni ialah, kitorang dapat naik unta dan kuda..memang pengalaman yang paling tidak dapat dilupakan..Disebabkan takut dan gayat, ana dan maye bergabung tenaga utk bersama di atas unta. Kami naik 2org satu unta. Mesti korang nak kata kitorang ni penakut. Tapi, klu nak tau, kitorang naik kuda sorang-sorang tau. hmm.sebenarnya kitorang berani je.Tapi mungkin nak manje2 kat atas unta la konon2nya..hehe..



...Bersambung....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan