Selasa, 5 Julai 2011

Kuatkan aku ya Allah

bismillahirrahmanirrahim.

Alhamdulillah atas kurniaan iman dan islam juga nikmat2 yang dikurniakan kepadaku tanpa sempat aku menghitungnya. Besar dan agungnya nikmatMu ya Allah!

Waktu ini,aku hanya ingin mengalirkan airmata. itu saja yang aku mampu lakukan. airmata taubat,kecewa,sedih juga rindu.bermacam perasaan yang bercampur menyebabkan tak de butir yang aku mampu lafazkan kecuali dengan airmata.

"Dikala hati ku kecewa,hanya satu yg ku damba,moga Allah menjadi peneman setia di kala suka dan duka.bukan makhluk tempat ku meminta,tapi kasih Allah jua yang ku puja.."

Disaat takde siapa yang aku mampu berharap bergantung dan meluahkan segala yang terbuku dihati. Aku tau Allah yang mengetahui segalanya. Tanpa aku meluahkan,Allah tau apa yang terbaik untukku.

'Ya Allah,jangan Kau uji aku sepeti mana Engkau menguji orang2 yang terdahulu.'

Ujian ini terlalu kecil jika dibanding dengan ujian2 sahabat2 lain. Tapi mungkin inilah kadar kemampuanku. sekecil ini. namun tetap aku rasa lemah.Aku hanya memohon keuatan dari Mu ya Allah.

Tiada lain yang aku harapkan,moga ujian ini mengajar aku sesuatu dan menjadikan aku dan seluruh kehidupanku lebih baik. Moga ada sesuatu yang terbaik yang tersirat di sebalik ujian ini.

Aku mohon kekuatan dariMu ya Allah~

4 ulasan:

  1. allah ma'aki ukht mahbubah:)

    allah turunkan hujan dulu baru pelangi.

    allah bagi rasa sakit bersalin dulu baru rasa gembira dapat anak.

    allah bagi ujian dulu baru nikmat syurga.

    setiap yang manis sebelumnya pahit dulu.

    sabar ye!

    BalasPadam
  2. sedap ayat=) mana dpt?

    jazakillahukhoir..doakan selalu :O

    BalasPadam
  3. yeke? masyallah =)

    bakal pengganti Nisah Haron :p

    BalasPadam